Saturday 12 January 2013

Sukan Hoki ^^

Nama : Nur Kamalia Binti Suboh
Sukan diminati : HOKI
Sebab meminati : Hai :) Pertama sekali ingin meluahkan rasa gembira saya untuk menceritakan tentang sukan yang saya minati ini. Saya meminati sukan hoki sejak di bangku sekolah lagi apabila melihat kakak senior bermain di padang dan pada suatu hari mereka telah mengajak saya untuk turut bermain bersama mereka. Bermula dari saat itu saya telah menghabiskan waktu petang saya dengan bermain dan seterusnya memasuki perlawanan. Walaupun tidak begitu berjaya, tapi kami telah cuba yang terbaik dan sangat berseronok. Bak kata jurulatih di sekolah kami,"tak menang takpa, asalkan korang have fun!". Sebab utama saya sangat meminati sukan hoki kerana keseronokkan yang dirasai ketika bermain. Lebih-lebih lagi bermain bersama kawan-kawan baik sendiri dengan gelak tawa, belajar teknik bermain dengan betul, belatih bersama, kalah bersama, menang bersama, sakit dan penat bersama-sama :D

Sebab yang seterusnya dapat menunjukkan kehebatan dan komitmen seorang wanita dalam sukan. Kebiasaannya kebanyakkan orang selalu mengatakan bahawa golongan wanita tempatnya di dapur, tidak sesuai untuk bersukan dan lemah lebih-lebih lagi bermain hoki yang sangat memerlukan tenaga yang banyak. Bagi saya semua pernyataan tersebut sama sekali salah! Kami juga boleh mengejar bola yg kecil sambil memegang kayu hoki dalam gelanggang hoki yang besar! 

kehebatan wanita :)
Itu sahaja post saya pada kali ini. Terima kasih kerana sudi melawat dan membaca blog kami ^^ Assalamualaikum.

1 comment:

  1. Jom sertai pasukan hoki IPG Kampus Bahasa Melayu. Datanglah menyertai latihan setiap hari isnin dan rabu pada jam 5.30 petang.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...